پروژه مسکونی آقای منصوری چابکسر

همانطور که اشاره شد استدیو مشاوره طراحی و اجرا المان علاوه بر انجام امور طراحی و اجرا به صورت تخصصی در در امور ملکی و خرید وفروش ملک مناسب یا تعویض آن نیز همراه شماست.
پروژه مذبور در زمینی با افق دید گسترده و در کوهپایه واقع شده است
پس از جلسات هماهنگی با کارفرمایان محترم در خصوص مکان یابی پروژه ارتفاعات دامنه منطقه سرولات واقع در ۵ کیلومتری رامسر و در شهر چابکسر برای ساخت بنا مناسب تشخیص داده شد و گروه المان در بازه زمانی کوتاهی اقدام به خرید ملک مناسب با قیمتی بسیار معقول نمود و کار طراحی پروژه را با توجه ملک خریداری شده برای کارفرمایان پروژه آغاز نمود.
هدف از طراحی این پروژه فضای مشتمل بر دو آپارتمان لوکس و استخر به اضافه روف گاردن و سرایداری برای خدمات پروژه بوده است
ابتدا کد های ارتفاعی مناسب برای هر بخش تعریف و نسبت به هم مطابق گردید تا در تمامی طبقات و حتی محوطه دید مناسب به چشم انداز جذاب منطقه و البته دریا فراهم گردد
از این رو کدهای ارتفاعی به گونه ای تعریف گردیده که نه تنها هیچ بنای در بیرون از ملک مورد نظر ممانعتی برای لذت بردن از چشم انداز محیط ایجاد نمی نماید بلکه ساختمان سرایداری احداث شده در داخل ملک نیز پایین تر از خط دید است حتی برای استفاده کنندگان از استخر مجموعه که در طبقه همکف قرار دارد.
استفاده از سبک مدرن در واحدها با قاب های دیدنی از چشم انداز مناظر جزو دیگر خواسته های کارفرمایان بود.
روف گاردن نیز در کناره از گلدان های سنگی بهره میبرد که علاوه بر حفظ حریم خصوصی ساکنین پلی‌ است بین فضای ساخته شده و طبیعت اطراف
سبک مدرن و بالاخص مینیمال در فضا های ییلاقی بسیار دلنشین است چرا که طبیعت علاوه بر تمامی زیبایی های خویش سادگی و شفافیتی کامل در خود دارد و این همان اساس تفکر مینیمال است. ولی در فضای خصوصی همچون استخر بنا به ذائقه هر کارفرما می‌بایست احترام کامل به چهارچوب فکری ایشان نهد چرا که در فضاهای به شدت خصوصی افراد دلبسته خواسته های اصلی خود هستند پس با توجه به خواسته ای کارفرمایان ابر سبک ترنزیشنال برای کار در استخر مناسب تشخیص داده شده و سعی شد از تمامی المان های خواسته شده از طرف صاحبان اثر استفاده شود.
استفاده از سقف با ارتفاع مناسب استخر کودک آبنمای مرکزی و نشیمن مراکشی از دیگر موارد احداث شده در پروژه میباشد
محوطه در سه کد ارتفاعی از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه ملک ادامه یافته و سرایداری به همراه ورودی و خروجی مجزای خود از خارج از ملک در شمالی ترین جای زمین طراحی گردید. زمین تنیس مرکزی ملک علاوه بر روییت خود ساختمان دیدی کامل به کوهستان پس زمینه داراست.
مهمترین نکته ای که نباید از آن غافل شد اجرای کامل حتی تا انتها مرحله فرنیش پروژه هاست.
مجموعه المان به داشتن پرسنلی سختکوش، صادق و کاملا همگام با متد اجرایی روز در تمامی مراحل پروژه به خود می‌بالد چرا که در شرایط بسیار سخت اجرایی نیز قادر به انجام تعهدات خویش است.
پروژه حاضر در حالی ساخته شد که هیچگونه از امکانات ساخت اولیه مانند راه دسترسی مناسب، برق، آب و… در دسترس نبوده است و در زمین سنگی کوهستان انتقال مصالح و اجرای بنا از مرحله گود برداری و شمع کوبی تا مبلمان مستلزم بهره‌مندی از پرسنلی فعال و پشتکاری بی وقفه است. جا دارد از تمامی همکاران عزیزمان که در طول چندین سال همراه ما بوده و هستند تشکر ویژه نموده ضمن ادای احترام به ایشان تاکید نماییم که بهترین طراح ها نیز بدون مجریان مجرب هرگز به ثمر نخواهند نشست.

کارفرمایانجناب آقای منصوری - شهیدی
طراحاستدیو المان
تکمیل۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳
نوع اسکلتبتنی
مساحت زمین۸۵۰ مترمربع
مساحت بنا۸۰۰ متر‌مربع
محل ساختچابکسر سرولات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

خدمات ما