پروژه مسکونی آقای موسوی

در این پروژه پس از تهیه ملک مناسب و پس اطلاعات دریافتی به واسطه جلسات معارفه با کارفرمای محترم در زمینی به مساحت ۳۴۵ متر مربع اقدام به طراحی ویلایی با سبک مدرن به مساحت ۴۰۰ متر مربع گردید که پس از طی دو سوم از زمان پروژه ملک همجوار نیز توسط گروه برای کارفرمای عزیز خریداری و ضمیمه ملک قبلی گردید که موجب احداث سوییت میهمان به مساحت ۱۰۰ متر مربع و فضا سازی بیشتر و نیز تغییراتی در ساختمان اصلی گردید.
دید طراحی بر این اصول استوار بود :
نمایی مدرن ولی نسبتا همگن با محیط اطراف
طراحی داخلی مدرن و صمیمی به گونه ای که علاوه بر تکیه بر ارکان معماری مدرن و زیر مجموعه ی آن یعنی طراحی مینیمالیستی صمیمت درون پوسته نیز حفظ گردد.
بهره وری در طراحی فضا ها بگونه ای که تمام فضای احداثی قابل استفاده باشد
طراحی هوشمند به شکلی که خط دید داخل به خارج محفوظ و اشراف خارج به داخل محدود گردد.
حفظ نور طبیعی و جریان هوای طبیعی کرانه دریا.
با توجه به چهارچوب فوق طراحی پروژه از خارج به صورتی انجام شد که ضمن حفظ سادگی و پیوستگی از متریال اصیل و آشنا تر استفاده گردید. همچنین به دلیل زاویه تابش خورشید از جنوب شرق و نیز جهت غالب وزش باد از غرب ساختمان به صورت ۳ پله از شرق به غرب برآمدگی داشته تا ضمن حفظ نور کافی و تامین جریان هوا از دو وجه افق دید بازتر شده و احساس پیوند با طبیعت بیرونی تقویت شود.چرا که ساکنین دارای خط دیدی وسیعتر خواهند بود
در داخل نیز سعی شد با ادغام فضای نشیمن اصلی استخر و باشگاه ورزشی به صورت هم عرض و در دل هم فضایی پر تحرک و صمیمی به وجود آید که متاسفانه غالب طرح های مدرن امروزی از آن به دورند.
استفاده از هر پاگرد به عنوان نیم طبقه نیز راحی دیگر برای وسعت دادن به فضای داخلی و در عین حال استفاده کامل از مشاعات داخلیست.
اتاق ها تماما به صورت مستر بوده و همگی دید مناسبی به اطراف دارند حتی با توجه به اینکه به دلیل کوچک بدن زمین اولیه و خواست کارفرما هیچ نورگیزی از سمت شرق وجود ندارد.
علاوه بر استفاده از متریال متداول مانند سنگ و چوب وشیشه استفاده از متریال جدید مانند xps و …. نیز BMS) هوشمندسازی) کمک شایانی به خلاقیت و نو آوری بدون ایجاد بار مالی اضافی میکند.
لازم به ذکر است که طرح اولیه این بنا به صورت سقف روف گاردن در سه سطح ارتفاعی مختلف بود که به دلیل تقاضای کارفرما به شیروانی تغییر داده شد
در بخش سوویت میهمان نیز تقاضای کارفرما بر ایجاد فضای کوچک با یک هال و اتاق خواب بود که از پیلوت آن به عنوان پارکینگ و سقف آن به عنوان روف گاردن استفاده گردد بود.

کارفرماجناب آقای موسوی
طراحاستدیو المان
تکمیل۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹
نوع اسکلتبتنی
مساحت زمین۶۲۰ مترمربع
مساحت بنا۵۰۰ متر‌مربع
محل ساختساحل منطقه آزاد تجاری انزلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

خدمات ما