پروژه مسکونی آقای قاسمیان دریاسر

زمینی به مساحت ۸۲۰ متر مربع با دو ساختمان مجزا به مساحت مجموع ۵۰۰ متر مربع
به دلیل شکل L زمین و خواست کارفرمایان مبنی بر استفاده از یک پروانه ساختمانی و عدم تفکیک ملک و اجرای دو ساختمان به صورت مجزا و در دو مقطع زمانی متفاوت و با توجه به سابقه همکاری با مشتریان گرانقدر از گذشته تصمیم گرفته شد که دو بنای کاملا از درون متفاوت طراحی و اجرا شود استفاده از سبک نئو‌کلاسیک با چاشنی معماری بومی منطقه و نیز حفظ دید حداکثری به چشم انداز های طبیعی منطقه بدون اشراف و مزاحمت ساختمان های اطراف از دیگر پایه های طراحی پروژه فوق بوده است. بدین تریب در جانمایی هر کدام از دو ساختمان عدم دید بنا ها به داخل هم و نیز ارتفاع مناسب پیلوت برای دید راحت به کرانه دریا رعایت شده است. در ویلای شماره یک که ابتدا ساخته و به بهره برداری رسید فضا ها به صورت یک پارچه و با استفاده از زوایای ۹۰ درجه در نظر گرفته شده است تا علاوه بر القای فرمی شناخته شده حداکثر دید را به دریا داشته باشد. شرایط در ساخت ویلای شماره ۲ بسیار متفاوت بود چرا که به دلیل مجاورت ملک دیگری در شمال سایت و مزاحمت در دید مستقیم به دریا تصمیم بر آن شد تا طرح این ویلا از وسط و به اندازه شعاع دید ساختمان شمالی مذکور باز شده و عملا خط دید به دو قسمت شمال شرقی و شمال غربی تقسیم گردد و دید شمالی با جانمایی پله در آن و ایجاد قوسی ملایم عملا بسته شده تا ضمن عدم اشراف ساختمان های دیگر به داخل ملک عملا در نگاه استفاده کنندگان از آن ساختمان دیگر دیده نشود و خط دید به اطاف آن هدایت گردد.
در انتها نیز با فاصله ایجاد شده بین دو بنا که به دلیل قرارگیری هر بنا در قدر سهم زمین خود لحاظ شده بود با استفاده از سازه ای فلزی به روش رول بلت و به عنوان راهروی اتصال دو ملک وصل گردید تا موانع مقرراتی نیز بر طرف گردد.

استفاده از متریال‌های اصیل‌تر نظیر سنگ و چوب در داخل و خارج ساختمان و حفظ حریم خصوصی ساکنین در طراحی از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌باشد.

کارفرمایانآقای قاسمیان و آقای بروجردی
طراحاستدیو المان
تکمیل۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳
نوع اسکلتبتنی
مساحت زمین۸۲۰ مترمربع
مساحت بنا۵۰۰ متر‌مربع
محل ساختساحل منطقه آزاد تجاری انزلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

خدمات ما